Monday, December 31, 2012

Time to change. You and Me. Kin and Sha.


Miss NurAsyikinHamzah a.k.a Cik PandaMateLebam(kiri )with you-know-who-in-vault-you-know-which. 

remember always..
when we broke, He held us up
Kin, jom pgg tangan saya ?
ke arah menjadi super saiyaa !! 

To Kin, 
I had read your blog. 
and 
aku sangat suka post nie

" Aku ada keinginan yang pelik . Nak pakai purdah dan jubah . Jap mesti korang nak gelakkan aku an an an? Jilbab labuh pun nak pakai bidang 60 . Tapi masih boleh belum mencapai peringkat super saiyaa kerana masih lagi memakai jeans . Bak kata inche gabbana saia . Bila berada dalam kalangan orang berpurdah rasa sangat kerdil . Bila berada dalam kalangan orang orang yang berpakaian macam tak cukup kain dan pembalut nangka , satan akan berbisik hoyeah hoyeah . Kadang kadang ada jugak kawan aku yang ketawakan aku guling guling bila nak buat macam tu . Nanti aku teringin nak husband aku bagi sepersalinan jubah dan purdah .. hahaha  . |Jokes|" - by blogger panda mata lebam 

Keane, 
Ia bukan suatu kesalahan untuk bermimpi @ mengimpi ke arah sesuatu yg elok.
Segalanya2 bermula drngan angan2 dan akan menjadi sesuatu kenyataan dan realiti suatu hari nanti. 
InsyaAllah 
Tiada apa yang membahagiakan aku melainkan melihatmu berubah ke arah kebaikan. 
(dan juga boleh menarikku ke arah yang sama)

Keep it up. and sentiasa bersabar walau apa jua2 rintangan yang mendatang. 
Keep In Mind syikin, changing to good is not a crime. 
It will never be a crime. 
so 2013 nie, 
mungkin a good opening for both of us
untuk berubah ke arah kebaikan. 
Macam yang orang lain impikan juga. 
Kita perlu update diri kita biar seiring dengan perkembangan semasa. 
Tapi ingat ! 
mestilah mengikuti skema
Allah S.W.T dan Rasulullah SAW. 
Pedulikan apa orang lain nak kata. 
Kita adalah kita. 
Hope ukhwah kita 
berkekalan sampai bila-bila. 


4 comments:

Anonymous said...

huhu..kak zat bakpo copt post aku nye ? aku gelak sore2 ni..hehe..btw shukran !! aku akan sentiasa ingat mu walaupun 3 mggu nk spm . ukhwah fillah !! aku akan teruskan usaha aku nak pakai purdah ..ngeh3.. tu azam tahun baru.. :) #nanges soranng2

BudakNakal said...

huhu, entah dtg ilham nak ambik teks mung tu. hehe
InsyaAllah=)
Allah S.W.T rindukan taubatmu!

Anonymous said...

aku sentiasa bertaubat.. tapi xkan 24 nk oyak ko mu.. aku takut nati slow jadi terpwsong balik.. benda ni payoh nak stat mula..haha

BudakNakal said...

Alhamdulillah..., =)
moga dipermudahkan.

keana, sebenarnya yg sentence "Allah S.W.T rindukan taubatmu" tu artikel dalam JOM. saja jer aku tulis, (mcm motto la) huhu.. x de niat pun nak meragui mung ke apa ke.. sori2..,